FC Loppi kevätkauden ylivoimainen ykkönen

2.7.2019

Vuonna 2010 syntyneiden Tampereen piirin Kakkosen kevätkausi saatiin päätökseen maanantaina 17.6. pelatulla Valkeakosken turnauksella. FC Lopen nuoret olivat sarjan ylivoimainen joukkue, sillä 20 ottelustaan vihreäpaitaiset voittivat peräti 17. Pisteitä FC Loppi saalisti 52, kun sarjassa seuraavaksi sijoittunut joukkue keräsi 29 pistettä.

- Tähän kauteen ei asetettu mitään menestystavoitteita, vaan lähdettiin vaan hakemaan kokemusta aiempaa kovemmista peleistä. Joka peliin lähdettiin pitämään hauskaa ja yrittämään täysillä. Joukkue on hyvin nivoutunut yhteen ja se on auttanut voitokkaisiin tuloksiin, kertoo joukkueen päävalmentaja Ilkka Mansikka.

- Talvikaudella jo nähtiin, että joukkue kehittyy vauhdilla. Lapsilla pelisilmä ja nopeus ovat kehittyneet roimasti. Ilolla on saanut kentän reunalta seurata lapsia, kun hymyssä suin pelaavat ja saavat onnistumisia, täydentää valmentaja Marko Dikert.

Valkeakosken turnauksessa FC Loppi hävisi ensimmäisen ottelunsa LeKi-futikselle tiukan väännön jälkeen maalein 1-2, mutta tämän jälkeen joukkue kaatoi JanPan 2-1, VANL:n 8-1 ja Tervakosken Padon 2-0.

Tiivistahtisen piirisarjan välipäivinä joukkue osallistui myös Tervakoskella järjestettyyn Puuhamaaturnaukseen, josta tuloksena oli turnausvoitto puhtaalla pelillä. Turnausvoiton ratkaissut ottelu raisiolaisjoukkuetta vastaan oli kauden toistaiseksi kovatasoisin ottelu.

- Puuhamaaturnauksen niin sanotussa finaalipelissä joukkueemme pelasi kauden parasta peliään. Kentällä näkyi iloa, 110-prosenttista yrittämistä sekä tiimipelaamista parhaimmillaan, Mansikka iloitsee.

Nyt joukkueella on edessään pieni kesätauko, jonka jälkeen alkaa valmistautuminen sekä syyskauteen, että jo ensi kauteen, jolloin siirrytään pelaamaan isommalle kentälle.

- Tähänkin asti ollaan panostettu aktivoivaan alkulämmittelyyn ja liikkuvuusharjoitteluun, mutta jatkossa fysiikkaharjoittelun osuus tulee kasvamaan. Pelaajien ollessa kunnossa peliharjoittelu on helpompaa ja pitäähän isolla kentällä jaksaa juosta, toteaa valmentaja Jarkko Kauppi.

- Lajiteknillisessä harjoittelussa panostetaan pallon hallintaan, syöttöjen laatuun sekä laukaisutekniikkaaan. Pelillisissä harjoitteissa painotetaan erityisesti äänenkäyttöä, joka kehittää joukkuepelaamista entisestään, päättää Mansikka.